کد خبر 160187
۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛ 

رشد چشم‌گیر ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی فجر/ حضور پررنگ هنرمندان سیستانی در این دوره از جشنواره

رشد چشم‌گیر ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی فجر/ حضور پررنگ هنرمندان سیستانی در این دوره از جشنواره

عبدالرضا سهرابی از رشد چشم‌گیر ارسال آثار به جشنواره هنرهای تجسمی فجر خبر داد و گفت: حضور پر رنگ هنرمندان برخی از استان های کم برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان مایه افتخار این جشنواره است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از هفتم تا بیست و هشتم بهمن ماه برگزار می شود که در این جشنواره 3 هزار و 801 اثر در بخش های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، نقاشی و بخش ویژه طوبی زرین و قله ها ارائه شده اند. یک هزار و 430 اثر کاریکاتور با عنوان لبخند آفرینان با برگزارکنندگی مسعود شجاعی طباطبایی به جشنواره ارایه شد که از این تعداد 125 اثر در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

 در همین خصوص عبدالرضا سهرابی رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات با اشاره به کیفیت آثار ارائه شده به جشنواره اظهار داشت: آنچه که ما را خوشحال کرد استقبال کم سابقه از این جشنواره بود. با توجه به سیاست گذاری هایی که در شورا پیش بینی شده رویکرد جدیدی در نظر گرفتیم که در دو بخش طوبی زرین و قله ها اجرا میشود .

وی ادامه داد: با گسترده تر کردن ظرفیت ها ، کیفیت آثار نسبت به سال های قبل چشمگیرتر شد. در این دوره از جشنواره 72 اثر در قالب پوستر با عنوان افق امید ارایه شد. انتظار این حجم از آثاری که به جشنواره رسید را نداشتیم که این آثار به لحاظ کیفی و کمی بسیار قابل قبول هستند.       

 رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ضرورت توجه به نمادهای ایثار و شهادت در آثار جشنواره گفت: یکی از مواردی که امسال مورد توجه قرار گرفت اختصاص بخشی بنام قله ها در جشنواره است که هدف از آن پرداختن به اتفاقات مثبتی است که در حوزه های مختلف مانند مدافعین سلامت، مدافعین حرم و .. رخ داده است؛ این بخش با الهام از فرمایش مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب که توصیه به ایجاد امید و خوشبینی و قدردانی از ایثارگران  فرموده اند، اجرا گردید.

سهرابی در پاسخ به این سوال که ویژگی جشنواره پانزدهم نسبت به سالهای قبل چیست؟ گفت: جشنواره پانزدهم را باید با حوادث غیر مترقبه ماههای گذشته در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سنجید. میزان آثار ارسال شده به جشنواره یک پیام مهم برای ما و خارج نشینان و دشمنان این مرز و بوم داشت و آن اینکه مردم ایران همواره بصیر و هوشمند هستند و با حضور در این جشنواره، برگ زرین دیگری از این انقلاب را رقم زدند. 

وی ادامه داد: در جشنواره امسال از تمام استانها شرکت کردند. حضور پر رنگ برخی از استان های کم برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان مایه افتخار این جشنواره است. ویژگی دیگر این جشنواره انتشار کتابی با عنوان « لبخند آفرینان» در حوزه کاریکاتور است.

رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایان گفت: اختتامیه جشنواره 5 اسفند ماه برگزار می شود و پس از آن کتاب جشنواره آماده می‌شود.

برچسب‌ها